مقالات علمی

مقالات علمی

استاد محسن غفاری
مقالات علمی

مقالات علمی

استاد محسن غفاری

دردهای ستون فقرات

استاد محسن غفاری

دردهای ستون فقرات


عضلاتی که دور تا دور ستون فقرات را بصورت طولی و عرضی احاطه کرده اند، به اصطلاح عضلات بنیادی در بدن بشمار می آیند و در این بین، راست کننده های ستون فقرات اصلی ترین عضلات هستند. قدرت این عضلات می تواند در قدرت کلی شما در اجرای بسیاری از حرکات نقش داشته باشد، علاوه بر این در حفظ سلامت ستون مهره ها و دیسکهای بین مهره ای اهمیت فراوانی دارند و به همین جهت باید تلاش کنید تا این عضلات را بخوبی تقویت کنید.
.
عضلات_مرکزی بدن که شامل:

ماهیچه های ستون فقرات

ماهیچه ی مربع کمری که 90 درصد درد های کمر از نقص عملکرد این ماهیچه شکل می‌گیرد در پایین بیشتر توضیح خواهم داد

عضلات راست شکمی

عضلات مایل خارجی

عضلات مایل داخلی

عضلات عرضی شکمی

در این قسمت ما به توضیح مختصری در ماهیچه های مربع کمری می پردازیم

درد های ارجاعی از نقاط ماشه  ای عضله مربع کمری به پشت در ناحیه #مفصل #ساکروایلیاک و پایین #باسن و گاه به جلو  در طول #کرست ایلیاک تا مجاور ربع تحتانی شکمی و کشاله ران و تروکانتر بزرگ ارجاع میشود. حتی تندرنس شدید تروکانتر میتواند خواب را مختل نماید.

علائم مشخصه اختلال عضله مربع کمری کمردرد است بیماران بندرت قادر به چرخش ☯ در بستر هستند قادر به ایستادن و  راه رفتن نیستند. سرفه و عطسه  میتواند بسیار دردناک باشد که بسادگی با #کمردرد #رادیکولر اشتباه میشود. خم شدن و تمایل به یک سمت برای کشیدن یا بلند کردن اشیاء یا یک ترومای بزرگ مثل سقوط یا تصادف ممکن است باعث ایجاد بیماری بشود. عدم تقارن  سیستم اسکلتی از عوامل استمرار بیماری است. بعلت ایجاد نقاط ماشه ای ثانوی در عضله #گلوتئوس_مینیموس میتواند باعث انتشار درد بصورت سیاتیکی بشود.

⚛ درد ناشی از این عضله یکی از شایع ترین علل کمردرد عضلانی است که فراموش شده است و اغلب از طریق فعال نمودن نقاط ماشه ای در عضله #گلوتئوس_مینیموس  باعث #سندروم دیسک کاذب و سندروم کمردرد بعد از جراحی میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.